Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Τα τροχαία μάς κοστίζουν πολλές ανθρώπινες ζωές ετησίως και 3 δισ. ευρώ

ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Η ΕΛΛΑΔΑ
Σε 3 δισεκατομμύρια ευρώ εκτιμά το ετήσιο κοινωνικοοικονομικό κόστος των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ο οποίος με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στην Εγνατία Οδό, επισημαίνει ότι, αν και ο αριθμός των νεκρών από τροχαία στη χώρα μας μειώνεται, η Ελλάδα εξακολουθεί να κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη όσον αφορά την οδική ασφάλεια, με τις πιθανότητες ατυχήματος στο οδικό της δίκτυο να εμφανίζονται ιδιαίτερα αυξημένες.
Το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων διαχωρίζεται σε άμεσο και έμμεσο και στηρίζεται και στην εκτίμηση του 1 εκατομμυρίου ευρώ ανά ανθρώπινη ζωή, στην οποία έχει καταλήξει η Ε.Ε.
Σ' αυτήν συνυπολογίζονται, μεταξύ άλλων, το ιατρικό κόστος τραυματιών που κατέληξαν ή όχι, το κόστος αποκατάστασης, η απώλεια παραγωγικής ικανότητας, τα κόστη στα ασφαλιστικά ταμεία, οι καταστροφές αλλά και τα διοικητικά έξοδα και κάθε άλλη απώλεια που σχετίζεται με τα οδικά ατυχήματα, τα οποία στοιχίζουν ετησίως περί τα 160 δισεκατομμύρια ευρώ σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Οσον αφορά στην Ελλάδα, την τελευταία πενταετία εμφανίζεται μια σημαντική μείωση στα θανατηφόρα τροχαία, η οποία όμως, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις λιγότερες μετακινήσεις εξαιτίας της κρίσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, το 2013 ο αριθμός των νεκρών από τροχαία έφτασε τους 861 από 976 το 2012, ενώ βαριά τραυματίες από συντρίμμια αυτοκινήτων ανασύρθηκαν 1.326 άνθρωποι πέρυσι έναντι 1.443 το 2012. «Η Πολιτεία οφείλει αφενός να δεσμεύσει τους απαραίτητους προϋπολογισμούς και αφετέρου να προβαίνει σε συστηματικούς ελέγχους και επεμβάσεις στο δίκτυο», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και προτείνει:
  • Εντατικοποίηση της αστυνόμευσης και διεύρυνσή της στο σύνολο των επικίνδυνων παραβάσεων.
  • Εφαρμογή αυστηρού προγράμματος διαχείρισης όλων των έργων επί της οδού, ειδικά στους αυτοκινητόδρομους.
  • Αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα.
  • Υιοθέτηση από τους πολίτες λιγότερο επιθετικής οδήγησης με χαμηλότερες ταχύτητες και περισσότερη προσοχή.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Πηγή: ethnos.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: