Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Να περιοριστεί η ασυδοσία των εισπρακτικών εταιρειών, ζητεί η ΑΠΠΔ

Να σταματήσει τις παράνομες πρακτικές εισπρακτικών εταιρειών επιχειρεί η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (ΑΠΠΔ), αποκρούοντας ως μη νόμιμη τη δυνατότητα να ενημερώνεται ένα τρίτο πρόσωπο (π.χ. συγγενής, φίλος, συνεργάτης κλπ. του οφειλέτη) για τα χρέη που έχει εκείνος προς την τράπεζα.
Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων τονίζει  πως κατά το παρελθόν είχε αποφανθεί ότι οι εισπρακτικές εταιρείες οφείλουν να ενημερώνουν τόσο για την ιδιότητά τους (εταιρεία ενημέρωσης) και για τα άλλα στοιχεία που προβλέπει ο νόμος, όσο και το γεγονός της καταγραφής της τηλεφωνικής συνομιλίας πριν από την έναρξη κάθε επικοινωνίας από οποιοδήποτε πρόσωπο και αν απαντηθεί η κλήση, δηλαδή είτε αυτή απαντηθεί από τον ίδιο τον οφειλέτη είτε από τρίτο πρόσωπο (συγγενή, φίλο, κ.λπ.).
Χρησιμοποιώντας το παρακάτω παράδειγμα τονίζει: «Τηλεφωνούμε από την εταιρεία Χ ή από την Τράπεζα Ψ και σας ενημερώνουμε ότι η συνομιλία µας καταγράφεται για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων σας. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε µε τον κύριο Φ;». Η καλούσα εταιρεία οφείλει καταρχάς να βεβαιωθεί για την ταυτότητα του καλούµενου, δηλαδή αν πρόκειται για τον ίδιο τον οφειλέτη ή τρίτο πρόσωπο, και μόνον στην πρώτη περίπτωση να προβεί σε ενημέρωση σχετικά µε την οφειλή, ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να διακόψει τη συνομιλία.
Ειδικότερα, στην τελευταία περίπτωση πρέπει να αποκαλύπτονται στο τρίτο πρόσωπο µόνο όσα στοιχεία είναι αναγκαία για τον σκοπό της ενημέρωσής του σχετικά µε την καταγραφή  και απαγορεύεται να ανακοινώνονται περαιτέρω στοιχεία σχετικά µε την ίδια την οφειλή (π.χ. ύψος και είδος οφειλής ή πότε αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη)». 
Τμήμα της ΑΠΠΔ, με αφορμή νομικά θέματα που προέκυψαν κατά την εφαρμογή της θεσπισμένης καταγραφής των τηλεφωνικών συνομιλιών που κάνουν οι εισπρακτικές εταιρείες με τους οφειλέτες ή με τρίτα πρόσωπα, αποφάσισε να παραπέμψει το όλο ζήτημα στην Ολομέλειά της Αρχής ως «μείζονος σημασίας».
Εκεί θα αποφασιστεί εάν επιτρέπεται να καταγράφει η εισπρακτική εταιρεία το περιεχόμενο της τηλεφωνικής συνομιλίας που κάνει με τρίτο πρόσωπο κατά την αναζήτηση του οφειλέτη. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο θεωρηθεί επιτρεπτό, θα κριθεί κατόπιν με ποιον τρόπο θα πρέπει να ενημερώνεται ο τρίτος μη-οφειλέτης για την καταγραφή της συνομιλίας, ώστε να μην θίγεται τελικά ο οφειλέτης.
Σημειώνεται τέλος, ότι έχουν υποβληθεί στις υπηρεσίες της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων «αρκετές σε αριθμό καταγγελίες οφειλετών, πολλοί μάλιστα εκ των οποίων επικαλούνται ότι από την όχληση αυτή πιέστηκαν συγγενείς τους (π.χ. άρρωστοι γονείς τους) σε βαθμό διακινδύνευσης της υγείας τους και ότι δημιουργήθηκαν ενδοοικογενειακά προβλήματα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: