Τρίτη 22 Αυγούστου 2017

Διεθνείς παίκτες πήραν απαγορευμένες ουσίες στο Μουντιάλ του 2010

Στη δημοσιότητα έδωσε η ρωσική ομάδα χάκερ Fancy Bear έγγραφα τα οποία -μεταξύ άλλων- καταδείκνυαν πως διάσημοι ποδοσφαιριστές, όπως ο Κάρλος Τέβες, ο Ντιρκ Κάουτ, ο Γκάμπριε Χάινσε και ο Χουάν Σεμπαστιάν Βερόν πήραν άδεια να χρησιμοποιούν απαγορευμένα φάρμακα κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2010.
Όπως αναφέρεται, συνολικά, σε 25 παίκτες επιτράπηκε να λάβουν Απαλλαγές για Θεραπευτική Χρήση (TUEs) καθ' όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης. Μεταξύ των ποδοσφαιριστών που έκαναν χρήση για θεραπευτικούς λόγους, περιλαμβάνονται τα ονόματα δύο Ελλήνων: του Γιώργου Τζαβέλλα και του Παντελή Καπετάνου. 
Οι TUEs δίνουν σε αθλητές (για καθαρά ιατρικούς λόγους) το δικαίωμα να κάνουν χρήση μίας καθορισμένης ουσίας ή μίας θεραπευτικής αγωγής, η οποία -σε διαφορετική περίπτωση- θα ήταν απαγορευμένη για αυτούς. 
Επίσης, η ρωσική ομάδα των χάκερ υποστηρίζει πως πάνω από 160 παίκτες απέτυχαν να περάσουν σε αντι-ντόπινγκ ελέγχους το 2015. Τρεις παίκτες ήταν θετικοί στην κοκαΐνη και ένας σε έκταση. 
Αυτή είναι η πρώτη φορά που η ομάδα Fancy Bears δίνει στη δημοσιότητα πληροφορίες για το ντόπινγκ στο ποδόσφαιρο.
«Έπεσα από τα σύννεφα»
Ο πρώην διεθνής παίκτης, Παντελής Καπετάνος, μιλώντας στη ραδιοφωνική εκπομπή «Αποκάλυψη Τώρα» υποστήριξε πως δεν έχει κάνει ποτέ χρήση απαγορευμένης ουσίας. Συμπλήρωσε ότι εκείνη την εποχή είχε πρόβλημα με τη μέση του και τόνισε πως μόνο Βολταρέν έχει χρησιμοποιήσει χωρίς συνταγή γιατρού:
«Πραγματικά έπεσα από τα σύννεφα. Αυτό που συνέβη δυσφημεί το όνομά μου, δεν ξέρω πώς βγήκε αυτό το πράγμα, για αυτό ήθελα να μιλήσω και να ξεκαθαρίσω τη θέση μου. Λένε ότι είναι κάποια ουσία που πήρα για θεραπευτικούς λόγους, όπως το Βολταρέν για παράδειγμα. Έχω περάσει πάνω από 10 φορές από έλεγχο ντόπινγκ στη ζωή μου, όταν αγωνιζόμουν στο Τσάμπιονς Λιγκ οι έλεγχοι ήταν πολύ σοβαροί και αυστηροί, έρχονταν απροειδοποίητα στο σπίτι σου και σε τσέκαραν.
Σε ολόκληρη την καριέρα μου δεν έχω πάρει ποτέ τίποτα απαγορευμένο, όταν πηγαίνεις για έλεγχο ντόπινγκ σε ένα Παγκόσμιο Κύπελλο δηλώνεις τα πάντα. Δεν θυμάμαι αν είχα πάρει κάτι θεραπευτικό εκείνη την εποχή, πάνε επτά χρόνια, το μόνο που θυμάμαι είναι ότι είχα ένα ένα θέμα με τη μέση μου αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πώς προέκυψε αυτό το ζήτημα. Το μόνο που έχω πάρει χωρίς συνταγή γιατρού είναι Βολταρέν, όταν περνάς από έλεγχο ντόπινγκ δηλώνεις τα πάντα. Δεν θυμάμαι καν αν είχα περάσει από κάποιον έλεγχο ντόπινγκ εκείνη την εποχή.
Τη συγκεκριμένη στιγμή δεν έχω κλείσει ακόμα σε κάποια ομάδα και ελπίζω αυτή η υπόθεση να μην μου δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα, δεν έχω πάρει ποτέ καμία απαγορευμένη ουσία στη ζωή μου και θα ήθελα να το γνωρίζουν όλοι αυτό. Έφτασα κοντά στο να μεταγραφώ σε ελληνικό σύλλογο προσφάτως, η μεταγραφή χάλασε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή μέσα στα γραφεία της ΠΑΕ, οπότε συνεχίζω την αναζήτησή μου.»
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: