Παρασκευή 28 Αυγούστου 2015

Αερογραμμές... τραγέλαφος

Παρουσιάστηκε ως το «ξέσπασμα» του Ελληνισμού της ομογένειας, όταν ανακοινώθηκε τον περασμένο Απρίλιο στους εκπροσώπους του Τύπου, στην Αθήνα, παρούσης της υπουργού Τουρισμού Ελενας Κουντουρά. Το «ξέσπασμα» έφερε τον τίτλο Sky Greece Airlines και στόχος της νέας αεροπορικής εταιρείας ήταν να ενώσει την Ελλάδα με τον Καναδά και τις ΗΠΑ, καλύπτοντας το κενό που άφησε πίσω της η «Ολυμπιακή» από το 2009.
Τελικά το «ξέσπασμα» φαίνεται ότι ήταν μια μεγάλη φούσκα, μιας και τρεις μέρες τώρα 330 επιβάτες της εταιρείας βρίσκονται εγκλωβισμένοι στην Ελλάδα.
Η Sky Greece ακύρωσε τις πτήσεις της Τρίτης 25 Αυγούστου προς Νέα Υόρκη και της Τετάρτης 26 Αυγούστου προς τον Καναδά, ενώ η πτήση της Κυριακής 23 Αυγούστου προς Τορόντο έφυγε τελικά την... Τρίτη 25 Αυγούστου το μεσημέρι. Χθες η εταιρεία ακύρωσε την πτήση από Θεσσαλονίκη προς Καναδά.
Την ίδια ώρα, οι εκπρόσωποι της εταιρείας είναι... εξαφανισμένοι και οι 260 επιβάτες της πτήσης της προηγούμενης Κυριακής προς Τορόντο εξυπηρετήθηκαν από την Goldair Handling για όσο διάστημα ανέμεναν στο αεροδρόμιο να βρεθεί λύση.
Αυτά τα περιστατικά, όμως, δεν ήταν τα μοναδικά δυσάρεστα στη σύντομη ιστορία της εταιρείας. Ειδικότερα:
● Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «Εφ.Συν.», η εταιρεία από τις 19 Ιουνίου έως τις 31 Αυγούστου είχε προγραμματίσει 64 δρομολόγια, Αθήνα-Νέα Υόρκη και Νέα Υόρκη-Αθήνα. Από αυτά έως χθες είχαν πραγματοποιηθεί μόνο τα 12!
● Η Sky Greece πρέπει να είναι η πρώτη εταιρεία στα παγκόσμια χρονικά που ακύρωσε πτήση (Αθήνα-Νέα Υόρκη-Αθήνα) στις αρχές Ιουλίου επικαλούμενη τα capital controls στην Ελλάδα!
● Εκ νέου ακύρωση πτήσης στις 4 Αυγούστου (Αθήνα-Νέα Υόρκη-Αθήνα) χωρίς καμία ενημέρωση από την εταιρεία και απίστευτη ταλαιπωρία για τους επιβάτες.
● Την προηγούμενη εβδομάδα η πτήση Τορόντο-Αθήνα καθυστέρησε ούτε λίγο ούτε πολύ κατά... τρεις μέρες! Η ανακοίνωση της εταιρείας έκανε λόγο για «επιχειρησιακές ανάγκες», οι οποίες την ανάγκαζαν ν’ αλλάξει το πρόγραμμα άλλων 4 πτήσεων, οι μαρτυρίες όμως των αγανακτισμένων επιβατών έλεγαν άλλα.
Σύμφωνα με δηλώσεις τους σε καναδικά μέσα, αλλά και στη σελίδα της εταιρείας στο facebook, η οποία ήταν ενεργή έως την προηγούμενη Τρίτη (στη συνέχεια οι διαχειριστές την «κατέβασαν»), έκαναν λόγο για απαράδεκτη στάση της εταιρείας, καθώς τους άλλαζε την ώρα της πτήσης κάθε λίγο και λιγάκι, ενώ άκουσαν απίστευτες δικαιολογίες για τα αίτια της καθυστέρησης, όπως «είναι άρρωστοι οι πιλότοι» ή «λείπει ένα απαραίτητο εξάρτημα του αεροσκάφους και το περιμένουμε απ’ το Μόντρεαλ»!
Εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε στα ΜΜΕ ότι ο αερομεταφορέας προσέφερε φαγητό και ξενοδοχείο -όπως επιτάσσουν οι διεθνείς κανόνες- σε όσους επιβάτες το επιθυμούσαν και πως σε εκείνους που ήθελαν ν’ ακυρώσουν την πτήση τους θα επιστρέφονταν τα χρήματα στο ακέραιο.
Αφαντοι
Από την Τρίτη προσπαθούσαμε να βρούμε κάποιον να μιλήσει από τα γραφεία της Sky Greece στο Μαρκόπουλο, αλλά δυστυχώς έβγαινε τηλεφωνητής και η γραμμή έκλεινε. Παράλληλα δεν απαντούσε στο κινητό της η κυρία που φέρεται να είναι υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της εταιρείας στην Ελλάδα.
Πηγές από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» μάς ενημέρωσαν ότι τη συνάντησαν στη συνέντευξη Τύπου πριν από μήνες κι έκτοτε αγνοούνται τα ίχνη της. Κάπως έτσι επιβεβαιώνονται οι καταγγελίες επιβατών στη σελίδα της εταιρείας στο facebook -όταν ήταν ενεργή ακόμα- οι οποίοι έλεγαν ότι «δεν βγαίνει κανείς στο τηλέφωνο να μας μιλήσει».
Ανατρέχοντας σε δημοσίευμα της εφημερίδας της ομογένειας «Εθνικός Κήρυξ» (5/8/2015), αμέσως μετά την ακύρωση πτήσης προς Αθήνα, διαβάζουμε πως τα περισσότερα στελέχη της εταιρείας σε Νέα Υόρκη, Τορόντο και Αθήνα δεν έβγαιναν στο τηλέφωνο, ενώ κάποια κυρία από το γραφείο του Καναδά ενημέρωσε πως δεν ήξερε τους λόγους της ματαίωσης της πτήσης, ωστόσο την επιβεβαίωνε! Μάλιστα, έφτασε στο σημείο να προαναγγείλει τον τερματισμό των δρομολογίων Αθήνα-Νέα Υόρκη από την 1η Σεπτεμβρίου!
Τι λέει η ΥΠΑ
Πηγές από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανέφεραν στην «Εφ.Συν.» πως καλό είναι οι επιβάτες να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους σε αυτές τις περιπτώσεις, καθώς δικαιούνται μια σειρά αποζημιώσεων όπως αναγράφονται στον Κανονισμό 261/2004 και σ’ αυτές περιλαμβάνονται: δωρεάν φαγητό, δωρεάν διαμονή έως και επιστροφή του αντιτίμου ολόκληρου του εισιτηρίου, εάν η καθυστέρηση της πτήσης ξεπεράσει τις πέντε ώρες.
Σύμφωνα με την έγκυρη ιστοσελίδα worldairlinenews.com, η εταιρεία ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2012 από Ελληνοκαναδούς της ομογένειας και Καναδούς επιχειρηματίες.
Ως έτος έναρξης πτήσεων είχε οριστεί το 2014, πράγμα που δεν έγινε. Πρόεδρος της εταιρείας είναι ο π. Νικόλαος Αλεξανδρής, πρώην πρωτοσύγκελος της Ορθόδοξης Μητρόπολης του Τορόντο.
Το σχέδιο ήταν ομολογουμένως φιλόδοξο. Σύνδεση Αθήνας και Θεσσαλονίκης με Μόντρεαλ, Τορόντο και Νέα Υόρκη, με ενδιάμεσους σταθμούς τη Βουδαπέστη και το Ζάγκρεμπ, και μάλιστα σε ετήσια βάση!
Το γεγονός ότι η εταιρεία θα βίωνε έντονο ανταγωνισμό ανάμεσα σε μεγάλες ξένες εταιρείες, οι οποίες επιχειρούν στην Ελλάδα μόνο κατά τους θερινούς μήνες, δεν φαινόταν ικανό να πτοήσει τους επενδυτές της.
Ποιοι ήταν αυτοί; Ελληνοκαναδοί επιχειρηματίες, αλλά και ολόκληρη η ομογένεια στην οποία οι επενδυτές πέρασαν το μήνυμα «στηρίξτε μια ελληνική εταιρεία». Στόλος; Ενα όχι και τόσο σύγχρονο Boeing 767-300 ER, που πήρε το όνομα «Ταξιάρχης». Το γεγονός βέβαια ότι μια εταιρεία φιλοδοξούσε να κάνει τέτοιου είδους δρομολόγια έχοντας ένα μόνο αεροσκάφος στην κατοχή της, προκάλεσε ειρωνικά χαμόγελα στους ειδήμονες της αεροπλοΐας.
Να σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη προσπάθεια αεροπορικής επανασύνδεσης της ομογένειας με τη μητέρα Ελλάδα στην οποία εμπλέκεται ο πατήρ.
Ο ίδιος εμφανιζόταν και στο σχήμα μιας άλλης εταιρείας, της Hellenic Imperial Airways, η οποία το 2011 ανακοίνωσε πτήσεις προς Καναδά και ΗΠΑ μ’ ένα Boeing 747. Η πορεία της έληξε άδοξα λίγους μήνες μετά, αφήνοντας στην Ελλάδα ξεκρέμαστους κάμποσους επιβάτες της ομογένειας, οι οποίοι τελικά επέστρεψαν στη βάση τους με άλλες εταιρείες.
«Δεν είμαστε μόνο μια αεροπορική εταιρεία, είμαστε μια ιδέα, ο Ελληνας που αποκτά πάλι την εμπιστοσύνη του. Μέσα από εμάς θα προωθηθούν τα ελληνικά προϊόντα και η ελληνική φιλοξενία», έλεγε ο π. Νικόλαος στην παρουσίαση της εταιρείας στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: