Παρασκευή 17 Ιουνίου 2016

Τσίπρας: Η ανάπτυξη πρέπει να είναι βιώσιμη και δημοκρατική

«Κλείνει ένας κύκλος, στο επίκεντρο τώρα η δίκαιη ανάπτυξη», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στην εκδήλωση «Ελλάδα 2021: Παραγωγική Ανασυγκρότηση – Δίκαιη Ανάπτυξη» που συνδιοργανώνουν τα Υπουργεία Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Παρουσιάζοντας το κυβερνητικό σχέδιο για την ανάπτυξη, ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε πως το κοινωνικό κράτος αποτελεί «μοχλός ανάπτυξης», ενώ υποστήριξε ότι ο στόχος για το 2021, είναι η ανεργία να βρίσκεται «στο μισό από ό,τι είναι σήμερα».
Όπως είπε ο πρωθυπουργός, «στο επίκεντρο πλέον μπαίνει η ανάπτυξη και όλες οι κυβερνητικές προσπάθειες πλέον επικεντρώνονται σε ένα στρατηγικό στόχο: στην προώθηση της δίκαιης ανάπτυξης». Συμπλήρωσε πως «δίκαιη Ανάπτυξη, είναι ένα όραμα που δεν έχει καμία σχέση με αυτό που νοηματοδότησαν ως ανάπτυξη, οι προηγούμενες κυβερνήσεις» και πρόσθεσε ότι είναι «χαοτικές οι διαφορές μας με όσους κατέστρεψαν τη χώρα». Για εκείνους, είπε ο πρωθυπουργός, πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας είναι τα συντρίμμια που άφησαν: συρρικνωμένοι μισθοί και συντάξεις, κατάργηση συλλογικών συμβάσεων εργασίας και ασφυκτική συρρίκνωση του δημόσιου τομέα.
Αντίθετα, τόνισε, για εμάς ανάπτυξη σημαίνει εκ νέου ένταξη της οικονομίας μας στον παγκόσμιο καταμερισμό εργασίας, δημιουργία οικονομίας με παραγωγική εξειδίκευση, επούλωση τραυμάτων του κοινωνικού κράτους, ευρύ φάσμα παραγωγικών δραστηριοτήτων, συνεργατικά σχήματα κοινωνικής οικονομίας, επιχειρηματικότητα που προσανατολίζεται στην παραγωγή βιώσιμων και αξιοπρεπώς αμειβομένων θέσεων εργασίας.
Χαρακτηριστικά σημεία της ομιλίας του πρωθυπουργού: 
  • Αυτές τις μέρες κλείνει ένας κύκλος για τη χώρα... Με την πρώτη αξιολόγηση ολοκληρώθηκε ο πιο σημαντικός και δύσκολος κύκλος του προγράμματος. Η πιο σημαντική εξέλιξη η απόφαση του Εurogroup να επανεξεταστεί το ελληνικό χρέος από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, με τρόπο αντικειμενικό και δεσμευτικό. Κερδίσαμε και κάτι ακόμη πιο σημαντικό: οι συνολικές δαπάνες  για την εξυπηρέτηση του χρέους δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το 15%  του ΑΕΠ ετησίως, δηλαδή λιγότεροι πόροι για εξυπηρέτηση χρέους και περισσότεροι για κοινωνικό κράτος και ανάπτυξη. 
  • Σχεδιάζουμε κράτος με επιτελικό ρόλο στην οικονομία, που παρέχει υπηρεσίες υψηλής στάθμης, αντιγραφειοκρατικό για τους παραγωγικούς φορείς. Ικανό να σχεδιάσει και μα κατευθύνει πόρους σε δημιουργικές κατευθύνσεις. 
  • Το δικό μας όραμα: Δίκαιη Ανάπτυξη, δηλαδή Βιώσιμη και Δημοκρατική. Βιώσιμη: δεν εξαντλεί τους φυσικούς και ανθρώπινους πόρους αλλά μεριμνά για την διατήρηση και αναπαραγωγή τους. Δημοκρατική: μοίρασμα των ωφελειών, εμβάθυνση δημοκρατικών θεσμών, ενσωμάτωση της κοινωνίας στην πολιτική ζωή.
  • Για δεύτερη συνεχόμενη φορά, καταφέρνουμε να αυξήσουμε το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων κατά 250 εκατ. ευρώ. Η εμπιστοσύνη των Ελλήνων επενδυτών είναι το ισχυρότερο και το απαραίτητο σήμα για την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων. Η επικείμενη επαναφορά του waiver, η ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, εξασφαλίζουν περισσότερη και φθηνότερη ρευστότητα στην πραγματική οικονομία. Ο μηχανισμός αναδιάρθρωσης επιχειρηματικών δανείων βοηθά την αναχρηματοδότηση των βιώσιμων επιχειρήσεων. Πλαίσιο εξωδικαστικών επιλύσεων για χρέη. Νέος αναπτυξιακός νόμος-τομή: προϊόν πολύμηνης εντατικής διαβούλευσης με παραγωγικούς φορείς, αντανακλά όλη τη φιλοσοφία του αναπτυξιακού μας σχεδιασμού.
  • Συνδέουμε τα κονδύλια του ΕΣΠΑ με τις προτεραιότητες του νέου αναπτυξιακού νόμου: αγροδιατροφή, υγεία και φάρμακα, τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενέργεια, περιβάλλον και βιώσιμη ανάπτυξη, μεταφορές και εφοδιαστική αλυσίδα, υλικά και κατασκευές, πολιτισμό και τουρισμό. Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου ενεργοποιούνται οι προσκλήσεις από το νέο ΕΣΠΑ ύψους 9 δισ.: το μισό νέο ΕΣΠΑ της επόμενης επταετίας θα έχει ήδη ενεργοποιηθεί. Σε όλα τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 ενθαρρύνεται η δημιουργία συνεργατικών σχημάτων. 
  • Η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, ένα έργο πνοής. Δημοπρατείται εντός του 2016 το πρώτο τμήμα (Άλσος Βεΐκου –Γουδί) της Γραμμής 4, για 14 σταθμούς, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,5 δισ. €.  
  • Στα τέλη Ιουλίου υποβάλλονται οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, με Σύμβαση Παραχώρησης. Στρατηγικής σημασίας αναπτυξιακό έργο υποδομής, που θα αποφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη σε πολλούς κλάδους της οικονομίας του νησιού, πέραν του τουριστικού. Το εκτιμώμενο ύψος του έργου είναι κοντά στα 850 εκατομμύρια και αναμένεται εντός πενταετίας να έχει ολοκληρωθεί. 
  • Προχωράμε με τη Στρατηγική Μελέτη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης από πόρους του ΕΣΠΑ που σκοπό έχει να διατυπώσει σε χρηματοδοτικό και τεχνικό επίπεδο ένα σχέδιο για ένα ολοκληρωμένο βιώσιμο έργο που θα ενώνει τα Χανιά με το Λασίθι με έναν σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο. 
  • Ο Σιδηροδρομικός ΠΑΘΕ θα έχει ολοκληρωθεί  στο τέλος του 2018, μετά από 20 και πλέον χρόνια, ο σιδηροδρομικός ΠΑΘΕ, γραμμή υψηλής ταχύτητας, πλήρως ηλεκτροκινούμενη, από Πάτρα έως Ευζώνους, με πλήρως διασφαλισμένη χρηματοδότηση... Επέκταση του ΤΡΑΜ προς το Κερατσίνι... Τμήμα «Λαμία-Ξυνιάδα» του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε65... Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος. 
  • Οι αγωγοί TAP και IGB, σε συνδυασμό με τη σχεδιαζόμενη δημιουργία του Πλωτού Σταθμού Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στην Αλεξανδρούπολη, αλλά και με το έργο της αναβάθμισης του Σταθμού LNG της Ρεβυθούσας αποτελούν εξαιρετικά σημαντικά ενεργειακά εγχειρήματα. 
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: