Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Νυν απολύεις τον... σοφέρ σου, διότι δεν συνεμορφώθη!

«Ους ο Θεός συνέζευξεν, άνθρωπος μη χωριζέτω». Εν έτει 2017 υπάλληλοι χάνουν τη δουλειά τους και διώκονται από τα εκκλησιαστικά όργανα βάσει ιερών κειμένων και ενός υπαλληλικού κώδικα που αφήνει πολλά περιθώρια ερμηνείας, επειδή προχώρησαν στην πλέον συνηθισμένη και αυτονόητη επιλογή να πάψουν να ζουν με κάποιον που παντρεύτηκαν πριν από χρόνια εφόσον έκριναν ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν μαζί.
Ο Τ.Γ. (τα στοιχεία του βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας) εργαζόταν επί πεντέμισι χρόνια ως υπάλληλος της Μητρόπολης Πειραιά και μάλιστα από τον Νοέμβριο του 2015 ως δόκιμος εκκλησιαστικός υπάλληλος της Μητρόπολης, διορισμένος μέσω ΑΣΕΠ, και συγκεκριμένα ως οδηγός του ίδιου του μητροπολίτη Πειραιά, Σεραφείμ. Ο Τ.Γ. είναι παντρεμένος, με δύο παιδιά, ωστόσο τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει προβλήματα στον γάμο του.
Στο πλαίσιο των καλών σχέσεων που διατηρούσε με τον μητροπολίτη Σεραφείμ, κάποια στιγμή τού ανέφερε το ενδεχόμενο να πάρει διαζύγιο, με τον μητροπολίτη να δηλώνει απερίφραστα ότι δεν μπορεί να έχει χωρισμένο οδηγό, επεμβαίνοντας μάλιστα, ως άλλος σύμβουλος γάμου, για να τα «ξαναβρεί» το ζευγάρι.
Δεν συνεμορφώθη!
Επειδή όμως αυτά τα πράγματα δεν λειτουργούν με εντολές, ο Τ.Γ., κατόπιν συνεννόησης με τη σύζυγό του, αποφάσισε να φύγει από το σπίτι, που ανήκει άλλωστε στην ίδια, και νοίκιασε ένα διαμέρισμα 200 μέτρα μακριά, διατηρώντας καθημερινή επαφή με τα παιδιά του και συνεχίζοντας να συντρέχει οικονομικά την οικογένειά του.
Την απόφαση αυτή όμως δεν φάνηκε να σέβεται ο μητροπολίτης Σεραφείμ, ο οποίος διέταξε την πειθαρχική δίωξη του Τ.Γ.
Σε αυτήν αναφέρεται συγκεκριμένα ότι ο Τ.Γ. «εγκατέλειψε την οικογενειακήν αυτού εστίαν άνευ ουσιώδους λόγου [...] και μετεκόμισε εις μισθωθέν ακίνητον μη αποδεχόμενος την εύλογον πρόσκλησιν και παράκλησιν ημών όπως επιστρέψη εις την οικογενειακήν αυτού εστίαν και μη διαλύση την έγγαμον αυτού συμβίωσιν, διαπράττων ούτω το υπό του άρθρου 92 παρ. 2 εδαφ. β’ πειθαρχικό αδίκημα της εκτός υπηρεσίας αναξίας εκκλησιαστικού υπαλλήλου διαγωγής και ελλείψεως εκκλησιαστικού φρονήματος απάδον εις τον ηθικόν Ευαγγελικόν Νόμον».
Διαβάζοντας κανείς τον Κώδικα Εκκλησιαστικών Υπαλλήλων, εύκολα καταλαβαίνει ότι το «εκκλησιαστικό φρόνημα», το οποίο επικαλείται ο μητροπολίτης Σεραφείμ ως λόγο δίωξης, είναι ένας όρος τόσο ασαφής που αφήνει περιθώρια ποικίλων ερμηνειών κατά πώς βολεύει κάθε φορά.
Η υπόθεση εν τέλει έφτασε στο Τριμελές Υπηρεσιακό-Πειθαρχικό Συμβούλιο Εκκλησιαστικών Υπαλλήλων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, το οποίο συνεδρίασε στις 2/6/2017 και αποφάσισε την οριστική παύση του Τ.Γ.
«Οι παραδοχές που έχει η πειθαρχική απόφαση είναι αναληθείς. Δεν μπορεί να αποτελεί λόγο πειθαρχικής ποινής και μάλιστα απόλυσης η διάσταση με την ή τον σύζυγο, η διάζευξη ή οικογενειακά θέματα που άπτονται της ατομικής και ιδιωτικής ζωής του ατόμου. Προσβάλλονται δικαιώματα που προστατεύονται από το Σύνταγμα και από το άρθρο 8 της ΕΣΔΑ. Σε κάθε περίπτωση, είναι αδιανόητη μια τέτοια πειθαρχική δίωξη και μια τέτοια καταδίκη», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο δικηγόρος του Τ.Γ., Απόστολος Τομαράς, ο οποίος μας ενημερώνει για την έφεση που άσκησε ο Τ.Γ. επί της απόφασης του Τριμελούς Υπηρεσιακού-Πειθαρχικού Συμβουλίου.
Η προσπάθεια ηθικής, ψυχολογικής και οικονομικής εξόντωσης του εργαζόμενου γίνεται φανερή όταν ο Τ.Γ., λίγες μέρες αργότερα, στις 9 Ιουνίου, λαμβάνει νέα πειθαρχική δίωξη, με την κατηγορία της «μη προσηκούσης συμπεριφοράς προς τους Προϊσταμένους και τους λοιπούς υπαλλήλους» και ξανά μανά για «έλλειψη εκκλησιαστικού φρονήματος».
Αυτή τη φορά το «εκκλησιαστικό φρόνημα» δεν έχει να κάνει με τη «διάλυση του έγγαμου βίου» ή την «εγκατάλειψη της οικογενειακής οικίας», αλλά με το ότι ο Τ.Γ. θέλησε να συναντήσει τον μητροπολίτη Σεραφείμ στο γραφείο του «συνοδευόμενος υπό γυναικός» η οποία δεν είχε πρόσκληση από τον Σεραφείμ και εφόσον γνώριζε ότι του έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη, επειδή «εμμένει εις την απόφασί του να έχει εγκαταλείψει την οικογενειακήν του εστία».
Σαν σαπουνόπερα
Στη δεύτερη αυτή πειθαρχική δίωξη, ο Τ.Γ. κατηγορείται μεταξύ άλλων ότι απώθησε βίαια τον κλητήρα της Μητρόπολης και ότι κατέγραψε με το κινητό του όσα διημείφθησαν στο γραφείο.
Η υπόθεση μάλιστα λαμβάνει διαστάσεις σαπουνόπερας, καθώς διαβάζουμε στην πειθαρχική δίωξη ότι ο Τ.Γ. «είπε εις επήκοον πάντων και κατενώπιον της συνοδευούσης αυτόν γυναικός απευθυνόμενος προς τον Σεβ. Μητροπολίτην Πειραιώς κ. Σεραφείμ και Προϊστάμενόν του: "Μου είπες ότι έχω ερωτικές σχέσεις με την κυρία και γι’ αυτό έφυγα από το σπίτι μου" και εις την άρνησιν του Σεβ. Μητροπολίτου Πειραιώς ότι δεν του ελέχθη ποτέ κάτι παρόμοιο παρά μόνον η συμβουλή να επιστρέψει εις την ασθενούσα σύζυγόν του και τα δυο ανήλικα τέκνα του υψώνων την φωνή του ισχυρίστηκε ότι ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς τού είπε ότι η συγκεκριμένη κυρία είναι "επικίνδυνος και θα τον καταστρέψει"».
Ακατανόητη παραμένει η επιμονή του μητροπολίτη Σεραφείμ να απολύσει τον εργαζόμενο επειδή βρίσκεται σε διάσταση με τη σύζυγό του, ασκώντας του μάλιστα δύο πειθαρχικές διώξεις, τη στιγμή που στον στενό επαγγελματικό περίγυρο του κ. Σεραφείμ υπάρχουν διαζευγμένα άτομα που εξακολουθούν να απασχολούνται στη Μητρόπολη Πειραιά, χωρίς να δέχονται καμία αντίστοιχη πίεση.

Συντάκτης: Διαλεκτή Αγγελή
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: