Καλωσορίσατε στο @P e l l a - Το επώνυμο blog της Πέλλας

Κυριακή, 16 Ιουλίου 2017

Ο... Πολιτισμός μιας κρατικοδίαιτης «βιομηχανίας»

Αλλάζουν κάποια πράγματα σε αυτήν τη χώρα; Το ερώτημα τίθεται με την επαναφορά του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού (ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ) στο προσκήνιο και πάλι ως υποκείμενου ελέγχου οικονομικών αρχών.
Παρόμοια υπόθεση είχε βγει στην επιφάνεια το 2008, στον απόηχο των αποκαλύψεων του «σκανδάλου Ζαχόπουλου».
Νέες καταγγελίες, που έφτασαν στη Βουλή, μιλούν για κατασπατάληση δημοσίου χρήματος.
Στο παρελθόν μια σειρά ερευνών ξεκίνησαν μεν, αλλά δεν ολοκληρώθηκαν ή δεν καρποφόρησαν.
Τον περασμένο Ιανουάριο διατάχθηκε έκτακτος διαχειριστικός έλεγχος στο Ταμείο, σε βάθος δωδεκαετίας (2005–2016), στη διάρκεια της οποίας το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ επιχορηγήθηκε με τουλάχιστον 46 εκατ. ευρώ δημοσίου χρήματος, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο Κοινοβούλιο, σε απάντηση μιας πολυσέλιδης, αποκαλυπτικής ερώτησης 29 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.
Αποκαλώντας το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ «τερατώδες μόρφωμα», «εφεύρεση», «ψευδεπίγραφο» από το βήμα της Βουλής, ο πρώην υπουργός Πολιτισμού -και ένας εκ των βουλευτών που κατέθεσαν την ερώτηση- Αριστείδης Μπαλτάς μίλησε για ανάγκη «εκκαθάρισης ολόκληρης αυτής της φαύλης κατάστασης» με επίκεντρο ένα Ταμείο το οποίο, σύμφωνα με τον ίδιο:
■ δεν έχει νομική προσωπικότητα,
■ δεν συνιστά συνδικαλιστικό φορέα υπαλλήλων,
■ δεν έχει γενική συνέλευση ή άλλο συλλογικό όργανο το οποίο να εκλέγει τη διοίκησή του και στο οποίο αυτή να λογοδοτεί,
■ δεν έχει καν εντοπιστεί κατάλογος των εγγεγραμμένων μελών του.
Παρ’ όλα αυτά, δέχεται σημαντική κρατική οικονομική υποστήριξη· «ένα σκάνδαλο από μόνο του», σύμφωνα με τον πρώην υπουργό.
Ενωση Προσώπων
Το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ επανιδρύθηκε το 2002 (ιδρύθηκε αρχικά το 1995, εκκαθαρίστηκε και καταργήθηκε το 1997) υπό την ιδιότυπη νομική υπόσταση της «ένωσης προσώπων χωρίς νομική προσωπικότητα», επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου.
Δώδεκα χρόνια μετά και ενώ η τότε κυβέρνηση και οι δανειστές έδιωχναν υπαλλήλους και καταργούσαν δημόσιους οργανισμούς, το Ταμείο απογράφηκε στο Μητρώο Μισθοδοτούμενων Ελληνικού Δημοσίου, με απόφαση του Δ.Σ. του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ, ασχέτως εάν δεν αποτελεί νομικό πρόσωπο ή εταιρεία του Δημοσίου.
Γιατί το Δ.Σ. του Ταμείου πήρε αυτήν την απόφαση;
Σύμφωνα με τα πρακτικά της επίμαχης συνεδρίασης (βρίσκονται στην κατοχή της «Εφ.Συν.» και, κανονικά, θα έπρεπε να βρίσκονται και στη διάθεση κάθε πολίτη με ανάρτησή τους στη «Διαύγεια», κάτι για το οποίο δεν μερίμνησε το Δ.Σ., παρότι έλαβε σχετική απόφαση), παρά την επιχειρηματολογία του διευθυντή του Ταμείου, Γ. Βλαντή, και παλαιότερη ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., ότι οι υπάλληλοι έπρεπε να συνεχίσουν να αμείβονται με σύμβαση ιδιωτικού τομέα και όχι με το μισθολόγιο του Δημοσίου, ο πρόεδρος του Ταμείου, Γ. Τσακοπιάκος, εστίασε στον «κίνδυνο του να διακοπεί η παραπέρα χρηματοδότηση του Ταμείου μας και να βρεθούν στο κενό οι εργαζόμενοι...».
Το αποτέλεσμα για τους εργαζόμενους ήταν να υποστούν μειώσεις στις μηνιαίες αποδοχές τους και να χάσουν 13ο και 14ο μισθό, ενώ ουσιαστικά παραμένουν ιδιωτικοί υπάλληλοι, εφόσον δεν απέκτησαν τα ωφελήματα του δημοσίου υπαλλήλου (π.χ. στερούνται μονιμότητας).
Απέναντι στη «σωτηρία» που τους επιφύλαξε η διοίκηση του Ταμείου, κάποιοι από αυτούς προσέφυγαν στα δικαστήρια.
Δημόσιο χρήμα
Η χρηματοδότηση του ΤΑΥΠ- ΥΠΠΟ είναι 100% κρατική. Με την επανίδρυσή του το 2002 ορίστηκε ετήσια τακτική επιχορήγησή του «πλαφοναρισμένη» στο 1% των εισπράξεων του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ), οι οποίες προέρχονται κυρίως από την πώληση εισιτηρίων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Ορίστηκε ακόμη ότι το 25% των εσόδων του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ (ισοδύναμο με το 0,25% των εισπράξεων του ΤΑΠΑ) θα αποδίδεται στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Υπουργείου Πολιτισμού (ΠΟΕ-ΥΠΠΟ σήμερα) «για την κάλυψη πολιτιστικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων».
Ενδεικτικά, το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ έλαβε 805.347 ευρώ το 2005 και 496.902 ευρώ το 2006.
Εκτιμάται ότι η ΠΟΕ-ΥΠΠΟ έλαβε 201.337 και 124.226 ευρώ αντίστοιχα τη διετία εκείνη.
Το 2009 -οπότε ξεκίνησε η οικονομική κρίση- ο τότε υπουργός Πολιτισμού, Αντώνης Σαμαράς, αύξησε κατά 250% την επιχορήγηση του ΤΑΥΠ- ΥΠΠΟ (με το ποσοστό επί των εισπράξεων του ΤΑΠΑ να ανεβαίνει στο 3,5%) και κατά 40% την επιχορήγηση της ΠΟΕ-ΥΠΠΟ (ναι μεν «έπεσε» στο 10% των εσόδων του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ, αλλά ανέβηκε στο 0,35% των εισπράξεων του ΤΑΠΑ). Επιπλέον, ο κ. Σαμαράς όρισε και έκτακτη επιχορήγηση στο ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ.
Το 2014, επί υπουργίας Κ. Τασούλα, το ποσοστό επιχορήγησης του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ επί των εισπράξεων του ΤΑΠΑ έπεσε στο 2,5%.
Εκτοτε, όποια «εκτίναξη» τουριστικών δεικτών και επισκεψιμότητας σε μουσεία, αλλά και η αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων που αποφασίστηκε το 2015 και έχει ενισχύσει τα έσοδα του ΤΑΠΑ, αυτομάτως συνεπάγεται οικονομική «τόνωση» στο ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ.
Συνοπτικά, σύμφωνα πάντα με την ερώτηση των 29 βουλευτών, η συνολική χρηματοδότηση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας από το 2005 μέχρι το 2016 ανήλθε σε 16,1 εκατ. ευρώ, από τα οποία η ΠΟΕ-ΥΠΠΟ δικαιούνταν 1,63 εκατ. ευρώ.
Απαντώντας η υπουργός Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου, ενημέρωσε ότι το Ταμείο έλαβε άλλα 29,942 εκατ. ευρώ (7.300.000 ευρώ το 2006, 11.360.000 το 2007, 11.282.000 το 2008) ως επιχορήγηση κατά την υπό εξέταση περίοδο, από τον ειδικό λογαριασμό του υπουργείου Πολιτισμού.
Προκύπτει συνολική κρατική χρηματοδότηση 46 εκατ. ευρώ για το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ σε μια 12ετία. Ποια άλλη ένωση προσώπων έχει λάβει ανάλογη κρατική επιχορήγηση;
Τι γνωρίζουν οι εργαζόμενοι του υπουργείου για το πού πήγαν όλα αυτά τα χρήματα, τα οποία εισπράττονται στο όνομά τους;
Τα αδιάθετα υπόλοιπα του Ταμείου (είτε από τακτικούς είτε από έκτακτους πόρους) δεν επιστρέφονται στο ΤΑΠΑ ή στο υπουργείο, σύμφωνα με την ερώτηση των βουλευτών, αλλά παραμένουν στο αποθεματικό του.
Ας επαναλάβουμε ότι το Ταμείο χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το Δημόσιο, πριν επικαλεστούμε έγγραφο του ΤΑΠΑ (με ημερομηνία Δεκεμβρίου 2016) προς το υπουργείο Πολιτισμού, στο οποίο επισημαίνεται ότι το μεγάλο αποθεματικό του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ βρίσκεται «εκτός της Τράπεζας της Ελλάδος, όπου κατατίθενται τα αποθεματικά του ΤΑΠΑ μαζί με αυτά των υπόλοιπων φορέων της γενικής κυβέρνησης» και, επομένως, «μειώνει τη ρευστότητα του Δημοσίου».
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με αρμόδια στελέχη, οι επιχορηγήσεις προς το Ταμείο μειώνουν το ποσό που είναι διαθέσιμο και για τις ανάγκες του ίδιου του ΤΑΠΑ, όπως οφειλές για απαλλοτριώσεις, εργασίες αποκατάστασης ετοιμόρροπων κτιρίων, προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού κ.λπ.
«Προκάλυμμα»
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της ΠΟΕ-ΥΠΠΟ, το Ταμείο-«κατάκτηση των εργαζομένων» προσφέρει τέσσερις «απολύτως αναγκαίες δομές, όπως ο παιδικός σταθμός, οι κατασκηνώσεις, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις και τα ιατρικά βοηθήματα», οι οποίες προβλέπονται και στο ΦΕΚ επανίδρυσής του.
Η ερώτηση που είχε κατατεθεί στο Κοινοβούλιο δύο μήνες νωρίτερα αντέκρουσε τα παραπάνω, λέγοντας ότι οικονομικές ενισχύσεις, μικροδάνεια και βοηθήματα σε υπαλλήλους για λόγους υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης έχουν πλέον ουσιαστικά εκλείψει, ενώ οι παιδικές κατασκηνώσεις χρηματοδοτούνται από πρόσθετη έκτακτη επιχορήγηση.
«Η μόνη ουσιαστική κοινωφελής δραστηριότητα που επιτελεί το Ταμείο Αλληλοβοήθειας με την τακτική επιχορήγηση από το ΤΑΠΑ είναι η λειτουργία βρεφονηπιακού σταθμού για τους υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού», ο οποίος φιλοξενεί 100 παιδιά από την περιοχή της Αθήνας, ενώ το υπουργείο Πολιτισμού «έχει 7.300 τακτικούς και άλλους τόσους έκτακτους υπαλλήλους σε ολόκληρη την επικράτεια», περιγράφουν, μεταξύ άλλων, οι βουλευτές.
Καταγγέλλουν ταυτόχρονα ότι τα κριτήρια επιλογής των παιδιών «είναι ασαφώς οικονομικά και κοινωνικά [...] χωρίς ωστόσο να υπάρχει μοριοδότηση και λίστα κατάταξης, ώστε να μπορεί κανείς να ελέγξει τις επιλογές της Διοίκησης».
Σύμφωνα με τους βουλευτές, «ο βρεφονηπιακός σταθμός και οι κατασκηνώσεις χρησιμοποιούνται ως προκάλυμμα για την ανεξέλεγκτη χρηματοδότηση και κατασπατάληση δημόσιου χρήματος με καλά κρυμμένη δημιουργική λογιστική μέσα στους λογαριασμούς του Ταμείου, για σκοπούς που δεν έχουν να κάνουν με καμία αλληλοβοήθεια».
Παράλληλα, πηγές της «Εφ.Συν.» επισημαίνουν ότι οι κατασκηνώσεις θα μπορούσαν να πληρώνονται απευθείας από το ΤΑΠΑ, ενώ και ο παιδικός σταθμός θα μπορούσε να ενσωματωθεί στις υπηρεσίες του υπουργείου, σχολιάζοντας ότι ταμεία αλληλοβοήθειας υπαλλήλων υπάρχουν και σε άλλα υπουργεία, χωρίς να έχουν αυτή τη δομή (ένωση προσώπων) και αυτό το ύψος χρηματοδότησης.
Τα αποθεματικά του Ταμείου στις αρχές του 2016, βάσει της ερώτησης, έφταναν το 1,3 εκατ. ευρώ, «χωρίς να υπάρχει κανένας έλεγχος στη διαχείριση».
Με αυτό το δεδομένο, αλλά και μετά από επεξεργασία στοιχείων που ζήτησε για το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ, τον περσινό Ιούνιο ο πρώην υπουργός μείωσε στο μισό την επιχορήγηση του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ, από 1,4 εκατ. σε 700.000 ευρώ, με το σκεπτικό ότι τα 2 εκατ. ευρώ συνολικά «υπερεπαρκούσαν τόσο για τις ετήσιες ανάγκες λειτουργίας του Ταμείου Αλληλοβοήθειας όσο και για την ύπαρξη αποθεματικού ασφαλείας στα τέλη του έτους».
Την ίδια στιγμή, ο κ. Μπαλτάς διέκοψε όποια κρατική χρηματοδότηση προς την ΠΟΕ-ΥΠΠΟ.
Τον περασμένο Ιούνιο «που δόθηκε μια επιχορήγηση 350.000 ευρώ, το αποθεματικό ήταν 72.000 ευρώ», ενημέρωσε η κ. Κονιόρδου από το βήμα της Βουλής.
Οι νόμοι άλλαζαν, ο πρόεδρος όχι 
Η διοίκηση του Ταμείου συνδέεται σχεδόν αποκλειστικά με το όνομα του Γ. Τσακοπιάκου, ο οποίος εκτελεί καθήκοντα προέδρου από το 2002.
Με την επανίδρυση του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ, ορίστηκε ότι καθήκοντα προέδρου θα αναλάμβανε ο πρόεδρος της ΠΟΣ-ΥΠΠΟ (σήμερα ΠΟΕ-ΥΠΠΟ), θέση την οποία κατείχε ο κ. Τσακοπιάκος ώς το 2010, εκλεγμένος με την ΠΑΣΚΕ.
Το 2009, η δυνατότητα ανάληψης καθηκόντων προέδρου επεκτείνεται και σε υπόλοιπα μέλη του γενικού συμβουλίου της ΠΟΕ-ΥΠΠΟ και το 2012, πρόεδρος του Ταμείου προβλέπεται να είναι κάποιος εκπρόσωπος της ΠΟΕ-ΥΠΠΟ και όχι απαραίτητα ο πρόεδρός της.
Καθήκοντα προέδρου θα διατηρήσει ο κ. Τσακοπιάκος ώς το Νοέμβριο του 2017, με τους βουλευτές ταυτόχρονα να καταγγέλλουν ότι τα μέλη της σημερινής διοίκησης του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ «τοποθετήθηκαν πρόωρα στα τέλη του 2014, πριν από την κανονική λήξη της θητείας της προηγούμενης διοίκησης που ήταν για τον Φεβρουάριο του 2015.
Με τη μεθόδευση αυτή ξεκίνησε από την αρχή η τριετής θητεία της διοίκησης, λίγο πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, ώστε να δεσμεύεται τεχνηέντως η επόμενη κυβέρνηση».
Οργανική θέση του κ. Τσακοπιάκου είναι αυτή του εργατοτεχνίτη στο ΥΠΠΟ.
Αποσπάστηκε παράτυπα το 2013 στο ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ με απόφαση του τότε υπουργού, Κ. Τζαβάρα, σύμφωνα με πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (βρίσκεται στην κατοχή της «Εφ.Συν.»).
Μετά τη γνωστοποίηση του πορίσματος, στις 31 Οκτωβρίου 2016 ο κ. Μπαλτάς ανακάλεσε την απόσπαση και έδωσε εντολή για επαναφορά του κ. Τσακοπιάκου στην οργανική του θέση, στη Διεύθυνση Συντήρησης Μνημείων.
Δεν επέστρεψε, παρότι πέρασαν... 8,5 μήνες, όπως επιβεβαίωσε στη Βουλή η κ. Κονιόρδου, απαντώντας στο ερώτημα του κ. Μπαλτά εάν ο κ. Τσακοπιάκος «αργομισθεί παρανόμως».
Ενδεχόμενη τέτοια περίπτωση υπαλλήλου οδηγείται στο πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης.
Είναι δε άξιο απορίας πώς η ΑΔΕΔΥ ζητά την απόσπαση του κ. Τσακοπιάκου στο Κοινωνικό Πολύκεντρο (ερευνητικό Ινστιτούτο της ΑΔΕΔΥ), μετά την άρση της παράτυπης απόσπασής του στο ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ...
Διαχειριστικός έλεγχος
Η ολοκλήρωση του διαχειριστικού ελέγχου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναμένεται το φθινόπωρο.
Τα αποτελέσματά του αναμένεται να κοινοποιηθούν σε αρμόδια ελεγκτική αρχή για τη Δημόσια Διοίκηση, ώστε να ξεκινήσει τυχόν νέος έλεγχος, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.».
Απέναντι στον έλεγχο δεν έλειψαν οι αντιδράσεις, με την ΠΟΕ-ΥΠΠΟ να κάνει λόγο για «στοχοποίηση» του Ταμείου «καθώς το Διοικητικό του Συμβούλιο δεν ήταν διατεθειμένο να κάνει υποχωρήσεις αναφορικά με τη σύνθεσή του και την αντικατάστασή του», αναφέροντας παράλληλα ότι το Ταμείο έχει δεχτεί τα τελευταία χρόνια ελέγχους τόσο από το ΣΔΟΕ όσο και από οικονομικούς επιθεωρητές «με πεντακάθαρα αποτελέσματα».
Η ΠΟΕ-ΥΠΠΟ συνέδεσε τον διαχειριστικό έλεγχο στο Ταμείο με «απόπειρα περιστολής κατακτήσεων των εργαζομένων στο ΥΠΠΟ» και «προσπάθεια περιστολής και υποβάθμισης εργασιακών δικαιωμάτων και συνδικαλιστικών ελευθεριών».
Σημειώνεται, όμως, ότι η διοίκηση του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ απασχολεί στο Ταμείο «ενοικιαζόμενους» εργαζόμενους για υπηρεσίες φύλαξης, πρακτική διαμετρικά αντίθετη με τις διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος, που αυτομάτως αποδυναμώνει τα παραπάνω επιχειρήματα και διαμορφώνει για το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ ένα προφίλ που παραπέμπει περισσότερο σε έναν... βιομήχανο που προσπερνά τα δικαιώματα των εργαζομένων του, προκειμένου να εξασφαλίσει φθηνότερη εργασία.
Λογικό παράδοξο με δύο υποστάσεις
Η... διττή φύση του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ αποτελεί ένα λογικό... παράδοξο, καθώς αφενός παραπέμπει σε δημόσιο φορέα, εφόσον χρηματοδοτείται από το Δημόσιο και αμείβει τους υπαλλήλους του μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών (ΕΑΠ), αφετέρου λειτουργεί σαν ιδιωτικός φορέας, εφόσον δεν υπόκειται σε προληπτικό δημοσιονομικό έλεγχο δαπανών και οι προμήθειές του δεν γίνονται με δημόσιο διαγωνισμό. Το νομικό καθεστώς του Ταμείου διερευνάται.
Παρότι η «Εφ.Συν.», στο πλαίσιο του ρεπορτάζ, απευθύνθηκε εγγράφως –όπως μας ζητήθηκε– στην ΕΑΠ ρωτώντας (α) εάν μια «ένωση προσώπων χωρίς νομική προσωπικότητα» νοείται να έχει επιχορήγηση 100% από κρατικούς πόρους και (β) εάν το Ταμείο είναι νόμιμα ενταγμένο στην ΕΑΠ και με βάση ποιο νομικό πλαίσιο, ποια διοικητική πράξη και ποια αιτιολογία, έχει περάσει ένας μήνας και δεν έχουμε πάρει απάντηση.
Το Ταμείο δέχεται νόμιμα κρατική επιχορήγηση με υπουργική απόφαση.
Μήπως αρκεί και μια υπουργική απόφαση για να αλλάξει τόσο τον τρόπο χρηματοδότησής του όσο και τον τρόπο που διοικείται; 
Η ιστορία επαναλαμβάνεται;
Μετά την αποκάλυψη του «σκανδάλου Ζαχόπουλου», άρχισαν να διερευνώνται οι «αμαρτωλοί» –σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής– ειδικοί λογαριασμοί του υπουργείου Πολιτισμού.
Το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ ήταν ανάμεσα στις «δεξαμενές» στις οποίες κατευθύνθηκαν χρήματα από αυτούς τους λογαριασμούς, στο... όνομα των εργαζομένων, καθώς αφορούσαν σωματεία ή ενώσεις τους.
Κάθε έλεγχος που ξεκινούσε καταγγελλόταν ως «συνδικαλιστική δίωξη» ή «δίωξη εργασιακών δικαιωμάτων».
Ανάμεσα σε άλλες, με βάση παλαιότερα δημοσιεύματα, ξεκίνησαν έρευνες για τους ειδικούς λογαριασμούς:
◼ Από τους εισαγγελείς Πρωτοδικών Ελένη Ράικου - Π. Αθανασίου. Τον Ιούλιο του 2008 διαβιβάστηκε στη Βουλή.
◼ Από την Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων, όταν επικεφαλής της ήταν ο Σπ. Κλαδάς και κλήθηκε να ερευνήσει επιχορηγήσεις που... έδινε ο ίδιος ως γενικός γραμματέας Ολυμπιακής Αξιοποίησης.
Σε αμφότερες των περιπτώσεων, όποιες εξελίξεις αγνοούνται...
Σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση των υποθέσεων, μία από τις αιτίες των μηδενικών αποτελεσμάτων ήταν ότι οι έρευνες έγιναν αποσπασματικά, ενώ συνδέονται μεταξύ τους και ταυτόχρονα με άλλες υποθέσεις που απασχόλησαν την κοινή γνώμη.
Η απάντηση του Γ. Τσακοπιάκου
«Πολύ καλώς και διατάχθηκε διαχειριστικός έλεγχος. Είμαστε υποχρεωμένοι να είμαστε τυπικοί και να στεκόμαστε με σεβασμό στα χρήματα που έρχονται στον φορέα», σχολιάζει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού, Γ. Τσακοπιάκος, αναφορικά με τον εν εξελίξει διαχειριστικό έλεγχο.
Για τις χρηματοδοτήσεις που λάμβανε το Ταμείο, διευκρινίζει ότι το μεγάλο κομμάτι των χρηματοδοτήσεων για την περίοδο 2004-2010 «αφορούσε το επίδομα 9.000 δικαιούχων υπαλλήλων του υπουργείου», δηλαδή το λεγόμενο «πολιτιστικό επίδομα», που καταργήθηκε με το ενιαίο μισθολόγιο.
Ο κ. Τσακοπιάκος ισχυρίζεται ότι η ΠΟΕ-ΥΠΠΟ είναι αυτή που εισηγήθηκε τη μείωση της χρηματοδότησης του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ επί υπουργίας Αρ. Μπαλτά (κάτι που μοιάζει να αντικρούεται από ανακοίνωση της ΠΟΕ-ΥΠΠΟ στις 11/11/2016 - λίγες ημέρες μετά τον ανασχηματισμό- όπου, μεταξύ άλλων, η Ομοσπονδία σπεύδει να θυμίσει ότι η χρηματοδότηση του Ταμείου «βασίζεται στην καταβολή του 2,5% των ετήσιων εσόδων του ΤΑΠΑ που γίνεται σε τέσσερις τριμηνιαίες δόσεις») και ότι το αποθεματικό προέκυψε από «τη χρηστή διαχείριση του Ταμείου. Αν ο κ. Μπαλτάς θεωρεί ότι η χρηματοδότηση του Ταμείου αποτέλεσε ένα σκάνδαλο, γιατί έδωσε χρηματοδότηση; Γιατί δεν μας άλλαξε από τη διοίκηση αφού θεωρεί ότι υπήρξε μεθόδευση; Γιατί δεν ζήτησε τις παραιτήσεις μας; Οποιος υπουργός ερχόταν δεν μας άλλαζε εάν δεν ήθελε να κλείσει το Ταμείο. Απλά, αυτό που ήθελε ο κ. Μπαλτάς ήταν να διατάξει διαχειριστικό έλεγχο για να δει εάν υπάρχει κάτι. Σε αυτή τη διαδικασία βρισκόμαστε».
Οσον αφορά τη διατήρηση των αποθεματικών εκτός ΤτΕ, απαντά ότι «το Ταμείο δεν είναι υποχρεωμένο να τα διατηρεί στην ΤτΕ. Τα έχει στην Εθνική Τράπεζα. Είναι υποχρεωμένο να τα διατηρεί εντός τραπεζικού συστήματος. Το αν οι φορείς του Δημοσίου δεν έχουν όλοι τα αποθεματικά τους στην ΤτΕ είναι μια άλλη υπόθεση», συμπλήρωσε, επιβεβαιώνοντας κατά τη συζήτησή μας ότι το Ταμείο -παρότι δέχεται κρατική επιχορήγηση- δεν είναι δημόσιος φορέας.
Τέλος, στο ερώτημα εάν «αργομισθεί παρανόμως» 8,5 μήνες, μετά την ανάκληση της απόσπασής του στο Ταμείο, ο κ. Τσακοπιάκος απάντησε:
«Για να ισχύει η ανάκληση της διάθεσης πρέπει ταυτόχρονα να υπάρχει και αλλαγή του προέδρου του φορέα. Ο φορέας ελέγχεται και έχει μια σειρά από δράσεις που δεν μου επιτρέπουν να απουσιάσω. Παρουσιάζομαι κανονικά στον φορέα και συνεχίζω να κάνω τη δουλειά μου στη θέση που με όρισε η πολιτεία. Η καθημερινή μου παρουσία αποδεικνύεται από τις κάμερες της πολυκατοικίας» όπου στεγάζεται το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ.

Συντάκτης: Στέργιος Ζιαμπάκας 
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: